W genealogii jak w historii naukach niewielu,
czym bardziej się cofasz do tyłu,tym bliższą masz drogę do celu”

(Stanisław L. Pieniążek, 2004)

Witold Wojtczak - dalsze poszukiwania.


 W zeszłym roku pisałam tutaj o Witusiu Wojtczaku, synu brata mojego pradziadka Jan - Władysława Wojtczaka.

Dzisiaj otrzymałam maila z Arolsen Archives z bardzo dużą paczką informacji o Witusiu, jego ojcu i siostrze Irenie.

Czekałam jedynie dwa miesiące na informacje, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło.

Poniżej zdjęcia dotyczące poszukiwań Witusia przez jego ojca z 1949 roku, oraz kuzyna z 1974 roku.
Można się z nich dowiedzieć, że Wituś został z Buchenwaldu przewieziony już 22 sierpnia 1944 r. do Kommando Plömnitz (powiat Bernburg / Anhalt, Bahnstation Baalberg). Obóz założony właśnie 22 sierpnia 1944 r.
Nic więcej od wywózki o nim niestety dalej nie wiem. Chociaż już jakiś dalszy trop się nasuwa.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz