W genealogii jak w historii naukach niewielu,
czym bardziej się cofasz do tyłu,tym bliższą masz drogę do celu”

(Stanisław L. Pieniążek, 2004)

Kobieta, o której wiedziałam tylko, że nazywała się Dąbrowska -Paśnik


To zdjęcie nie dawało mi spokoju od kiedy je pierwszy raz zobaczyłam. Było to dobrych parę lat temu. Podpisane jedynie DĄBROWSKA - PAŚNIK.

Elegancka, piękna kobieta o nieznanym imieniu.
Wczoraj okazało się, że jest to moja imienniczka !
Znalazłam bowiem akt ślubu jej z Michałem Paśnikiem.
W akcie widnieje nazwisko Czaplicka - po jej pierwszym mężu zmarłym w 1914 roku.


Janina Antonina Dąbrowska, ur. w 1884 roku w Warszawie,
wnuczka mojego 3xpradziadka Adama Dąbrowskiegi i 3xprababki Marceliny z Ostaszewskich,
córka ich syna Dąbrowskiego Antoniego Jana ur. 9 maja 1843 r. w Warszawie i jego żony Katarzyny Julii Chińcz (Hintz) ur. w 1845 roku .
Kwiaciarka.

Ślub z I. mężem Kazimierzem Czaplickim 1913 Warszawa Par. Wszystkich Świętych.

Ślub z II. mężem Michałem Paśnikiem / 14 lutego 1920 Warszawa, Par. Wszystkich Świetych /akt na zdjęciu poniżej/.
Janina lat 36, Michał lat 25.






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz